blogin

Studio Login, blog, biznesowe, konsekwencje, słabej, identyfikacji, wizualnej

Biznesowe konsekwencje
słabej identyfikacji wizualnej

Prowadzisz biznes, twoje produkty oraz usługi są bez zarzutu, przykładasz się do budowania relacji z klientami, inwestujesz w nowe technologie, sprzęt i kompletujesz wykwalifikowaną kadrę, a mimo to zleceń nie przybywa? Być może niewystarczająco dobrze zaplanowałeś i wdrożyłeś działania marketingowe. Doświadczenie podpowiada nam, że możesz mieć problem z identyfikacją wizualną. Możesz załamywać ręce albo... zacząć ratować swój wizerunek. Polecamy to drugie.

Bolesne (i kosztowne!) konsekwencje

Biznesowe konsekwencje słabej identyfikacji wizualnej potrafią dać się we znaki właścicielom biznesu. Przekładają się bezpośrednio na gorsze wyniki sprzedażowe i mogą być “hamulcowym” dla rozwoju przedsiębiorstwa. Pośrednio wpłyną też na negatywne postrzeganie marki. Źle prowadzona komunikacja wizualna może doprowadzić do tego, że klienci uznają, że nie warto obdarzyć danej firmy zaufaniem. Katastrofa wizerunkowa staje się udziałem wielu firm, które po macoszemu podchodzą do brandingu.

Niejasne komunikaty zrażą klientów

Wśród najczęstszych błędów, jakich dopuszczają się firmy, można zaobserwować niejasny przekaz. W takim przypadku firma promuje się np. hasłami takimi jak “produkowany w Polsce” czy “rzemieślniczy”, a po otworzeniu kartonu z przesyłką otrzymujemy koszulkę z metką “made in China”. Dobrym przykładem błędnej komunikacji wizualnej były m.in. głośne problemy polskiej marki założonej przez znaną blogerkę, która podkreślała, że jej znakomitej jakości produkty są szyte w Polsce, podczas gdy prawda okazała się daleka od rzeczywistości.

Z identyfikacją wizualną na bakier

Słaba identyfikacja może dotyczyć wielu różnych aspektów – niewłaściwie dobranego opakowania, które nijak nie pasuje do oferty firmy i samego produktu, przez fatalny projekt materiałów promocyjnych, takich jak ulotki czy plakaty, po przygotowanie mało profesjonalnej strony internetowej lub prowadzenie mediów społecznościowych z pominięciem ważnych narzędzi marketingowych i graficznych.

Zrób to dobrze!

Na szczęście coraz więcej jest przykładów na to, że właściciele biznesu dostrzegają zalety i zagrożenia wynikające ze słabej identyfikacji wizualnej. Coraz więcej firm wdraża więc przemyślane, spójne i ciekawe projekty, które korespondują z profilem przedsiębiorstwa oraz wartościami, jakie ono reprezentuje. Firmy pamiętają też, do jakiej grupy docelowej się zwracają i tworzą content skrojony na miarę potrzeb. Tutaj drobna uwaga – identyfikacja wizualna musi być skierowana do konkretnej grupy odbiorców, ale nie powinna być hermetyczna – wówczas może odstraszyć tych, którzy byliby skłonni skorzystać z naszych usług.

Udostępnij

Share on facebook
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on twitter

Jesteś zainteresowany współpracą?
wypełnij formularz kontaktowy.

wycena

biuro

ul. Sienkiewicza 66/24
39-400 Tarnobrzeg
województwo Podkarpackie
NIP: 867 22 42 854
REGON: 366 513 517

obsługa klienta

e-mail: biuro@studiologin.pl
mobile: +48 538 315 455
pn-pt: 8.00-16.00

wyróżnienia