Blogin
Home / Odpowiednie logo kluczem do sukcesu
Odpowiednie logo
kluczem do sukcesu
Kiedy słyszymy jakieś słowo lub widzimy obraz, w naszej głowie natychmiast pojawiają się powiązane z nim konotacje. Niektóre z nich są uniwersalne i bywają zakorzenione w naszej kulturze, jeszcze inne wynikać mogą z osobistych doświadczeń, zawsze jednak wywierają na nas jakieś wrażenie i wzbudzają emocję. Właśnie ten mechanizm wykorzystano w branży marketingowej, tworząc logo.
Logo = ładny symbol i litery?
Reprezentujące markę połączenie grafiki i napisu służy przede wszystkim identyfikacji wizualnej firmy, musi niejako stanowić jej symbol. Oznacza to, że nie może być po prostu ładnie wyglądającym zbiorem kolorów i liter. Oczywiście, nie zaszkodzi, jeżeli logo będzie atrakcyjne wizualnie, podczas jego projektowania trzeba jednak pokusić się o coś więcej. Nasz znak powinien przekazywać odbiorcy jasny i czytelny komunikat. Często wskazuje się na podobieństwo logo firmy i tytułu utworu – oba nie mogą zdradzać zbyt wiele i muszą zachować zwięzłą formę, jednocześnie należy zadbać, aby intrygowały i ciekawiły, a przede wszystkim pozostawały w ścisłym związku z tym, czego dotyczą.
Wizerunek firmy
Wizerunek firmy to zespół opinii, skojarzeń i odczuć, które względem niej żywią użytkownicy. Czy logo wpływa na
wizerunek? Nie bezpośrednio. Jeżeli będzie ciekawie zaprojektowane, może podnieść prestiż marki, nie zawsze jednak
samo „ładne” wystarczy, aby wzbudzić w użytkownikach pozytywne odczucia. Logo służyć ma bardziej jako narzędzie do
systematyzowania wizerunku oraz przywoływania w danym momencie powiązanych z firmą emocji.
Oryginalność
W przypadku logo, w cenie będzie również oryginalność. Kilka podobnych symboli firmowych funkcjonujących w obrębie
jednej branży nie wpłynie pozytywnie na wizualną identyfikację naszego biznesu.
Budowanie marki
Markę buduje się na wielu poziomach. Odpowiednie logo jest tylko jednym z nich, bardzo często jednak tym, od którego
tak naprawdę wszystko się zaczyna. Moment wykreowania firmowego symbolu to chwila symboliczna, w której pomysł na
biznes staje się czymś namacalnym i realnym.