Przejdź do treści

Studio Login

Blogin

Blog, projektowanie wizualne w pigułce.

Projektowanie wizualne
w pigułce

Wizerunek marki to zagadnienie, na temat którego moglibyśmy napisać bardzo wiele. Dzisiaj skoncentrujemy się na rozwikłaniu pojęcia „projektowanie wizualne”.

Wyjaśnimy, czym jest i dlaczego powinieneś sobie tym zagadnieniem zaprzątać głowę. Opowiemy też dlaczego Twój brand tego potrzebuje.

Projektowanie wizualne – co to takiego?

W pierwszej kolejności ustalmy, czym jest projektowanie wizualne. Nie obowiązują tutaj sztywne definicje, ponieważ jest to ogół działań, które sprowadzają się do kreowania identyfikacji wizualnej całej marki.

Do tego samego worka musimy więc wrzucić tworzenie logo, strony internetowej, tworzenie grafik okolicznościowych, stosowanie określonych barw, czcionek oraz formatów, a także ulotek czy plakatów. Trochę tego jest, prawda?

Bez obaw, obmyślenie spójnej strategii marketingowej w tym obszarze ułatwi Ci pracę nad kolejnymi elementami identyfikacji wizualnej.

Ustalamy priorytety

Nie od dzisiaj wiadomo, że „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Zadaniem projektowania wizualnego jest właśnie to, żeby odbiorcy, czyli Twoi potencjalni klienci, wyrobili sobie na podstawie tego, jak się prezentujesz online i offline, zdanie na temat przedsiębiorstwa.

Żeby ten proces przebiegał pomyślnie i bez zakłóceń, musisz dokonać dogłębnej analizy tego, na czym najbardziej Ci zależy i co chcesz przekazać. Celujesz w młodych, a może Twoim targetem są osoby dojrzalsze?

Pragniesz uchodzić za solidną firmę, a może bardziej zależy Ci na tym, żeby Twój biznes w oczach odbiorców uchodził za innowacyjny?

W każdym z tym przypadków będziesz musiał inaczej podejść do kwestii związanych z projektowaniem wizualnym.

Bądź konsekwentny

Poprzez grafikę wysyłasz w stronę odbiorców przekaz i komunikujesz się ze społecznością. Zaś poprzez budowanie świadomej identyfikacji wizualnej zyskujesz rozpoznawalność i utożsamiasz wizerunek marki z konkretnymi barwami czy logotypem.

Pamiętaj, żeby raz powziętej strategii nie zmieniać – odbiorcy muszą mieć czas, żeby oswoić się z wyglądem brandu. Ta sztuka się jednak nie uda, jeśli nie będziesz konsekwentny i każda grafika będzie zawierała inne elementy, nowe kolory czy formatowanie.

Udostępnij

Zobacz również