oferta

Projektowanie identyfikacji wizualnej.

Odpowiedni wizerunek marki jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu na rynku – dzięki niemu przedsiębiorstwo staje się rozpoznawalne oraz jawi się w oczach klientów jako profesjonalne i godne zaufania. Kluczowym elementem budowy wizerunku jest tworzenie identyfikacji wizualnej firmy.

Projektowanie identyfikacji wizualnej powinno odbywać się jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem działalności, tak, by już w momencie otwarcia biznesu  potencjalni klienci mogli utożsamiać z marką jej logo, kolory, określone grafiki, slogany, symbole czy hasła.

Identyfikacja wizualna firmy wykonana przez naszą firmę to kompleksowe stworzenie wizerunku Twojego przedsiębiorstwa.
Wiemy, jak stworzyć atrakcyjne i zapadające w pamięć logotypy, jakie efekty i zabiegi graficzne będą pożądane w konkretnej branży oraz jak stworzyć profesjonalny branding, który odda charakter i działalność Twojej marki.

Jak dobra identyfikacja wizualna pomaga w biznesie?

W ramach działania naszego kreatywnego zespołu grafików, przygotujemy dla Twojego biznesu identyfikację wizualną. Pewnie zadajesz sobie pytanie – po co przejmować się grafikami, skoro zależy Ci tylko na prowadzeniu swojego przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom identyfikacja wizualna ma wielkie znaczenie w przyciąganiu i zatrzymywaniu klientów, co przekłada się bezpośrednio na Twój zysk! W jaki sposób identyfikacja wizualna pomaga Twojemu biznesowi? Przede wszystkim:
  • wyróżnia Cię na tyle konkurencji,
  • angażuje Twoich klientów do działania (w domyślcie rozpoczęcia procesu zakupowego),
  • wiele mówi o jakości dostarczanych produktów lub usług,
  • w kontekście posiadania własnej strony internetowej – pomaga w nawigacji po niej.
Jednakże, aby to wszystko tak idealnie działało, konieczne jest, aby zaplanowana identyfikacja wizualna odpowiadała pewnym zasadom marketingowym, których przestrzeganie pomaga w osiąganiu celów biznesowych, a już w szczególności promocyjnych. Tak więc projektując to, jak chcesz się pokazać klientom powinieneś wziąć pod uwagę takie kluczowe kwestie jak:
  • zgodność z ogólnym wizerunkiem marki,
  • spójność ze sposobem komunikacji,
  • odpowiadać branży,
  • wpisywać się w upodobania grupy docelowej.
Jako profesjonalny zespół kreatywnych grafików, doskonale zdajemy sobie sprawę, że każdy kolor wywołuje pewne emocje i kojarzy się z określonymi aspektami. To samo tyczy się wykorzystania kształtu danych grafik, jak i ich charakteru. Na przykład krzykliwe, czerwone grafiki kojarzą się jednocześnie z agresją, ale z drugiej strony doskonale pasują do aktywnej docelowej grupy. Z kolei spokojne grafiki w połączeniu z takimi barwami, jak błękit doskonale sprawdzą się na przykład w branży sprzedającej artykuły dla niemowlaków.

Jakie elementy zawiera system identyfikacji wizualnej?

W rękach działu marketingu bądź zewnętrznych firm zajmujących się promocją Twojego biznesu (jak na przykład Studio Login) znajduje się wiele elementów, które ostatecznie składają się na identyfikację wizualną danego przedsiębiorstwa. Wszystkie te narzędzia kompleksowo przybliżają Twój biznes do osiągnięcia jego celów, a których osiągnie ostatecznie przyczynia się do sukcesu. Jakie elementy mamy tutaj na myśli? Przede wszystkim:
  • Logo, czyli graficzna forma przedstawienia marki. Logotyp z kolei jest to znak graficzny i nazwa lub odpowiednio graficznie zaprojektowana sama nazwa. Na przykład, Coca Cola posługuje się w głównej mierze logotypem, podczas gdy Pepsi – logiem.
  • Barwy i typografia, czyli jakimi kolorami oraz kształtami posługuje się Twój biznes, aby zaistnieć w świecie swojej branży.
  • Wszelkiego rodzaju druki, jak na przykład papier firmowy, taczki, koperty itp.
  • Materiały promocyjne i reklamowe, do których należą w głównej mierze plakaty, broszury, ulotki, bilbordy i wiele innych.
  • Media cyfrowe i SM, czyli to jak widać Cię w internecie, w takim przypadku dba się przede wszystkim o widok Twojej strony internetowej, jak i sposób prowadzenia profilu społecznościowego.
  • Wygląd pudełek, toreb, etykiet oraz pozostałych elementów, które składają się na opakowanie danego produktu (lub usługi!).
  • Gadżety firmowe, takie jak kubki, koszulki i wiele innych, które są naprawdę mile widziane zarówno przez pracowników, klientów czy partnerów biznesowych.
  • Wszelkiego rodzaju wystawy, jak na przykład stoiska, bannery czy identyfikatory.

Jak powstaje skuteczna i autentyczna identyfikacja wizualna?

O autentyczności identyfikacji wizualnej świadczy jej ścisłe powiązanie ze sposobem, jaki marka wykorzystuje do komunikacji ze swoim otoczeniem bliższym lub dalszym. Jednocześnie przekłada się ona na skuteczność oddziaływania na Twoich klientów, partnerów biznesowych i inne podmioty, które są powiązane z Twoim przedsiębiorstwem bezpośrednio lub nawet pośrednio. Zobacz, w jaki sposób projektujemy skutecznością i autentyczną identyfikację wizualną Twojej marki.

Analiza

Zaczynamy od najważniejszego, czyli poznania Twojej firmy, jej odbiorców, a także wartości jakie chcesz reprezentować na rynku. Trzeba w końcu pamiętać, że przedsiębiorstwo, firma czy marka służy nie tylko oznakowaniu Twojego produktu lub usługi, ale przede wszystkim powinna nieść wartość dodatkową, czyli posiadać hierarchię wartości, która będzie następnie prezentowana. Dodatkowo poznajemy historię Twojej firmy, sposób prowadzenia działań marketingowych, a także Twoje plany na przyszłość.

Ustalenie wskazówek – bazy działań kreatywnych

Każde działania wymagają przede wszystkim odpowiedniego planu, ten z kolei zawiera wszystkie wytyczne dotyczące tego, jak identyfikacja wizualna ma wyglądać. Innymi słowy, w kontekście jej tworzenia konieczne jest zdefiniowanie segmentu docelowego, najlepiej również przy tym stworzyć personę. Dodatkowo ustalany jest rdzeń, charakter i zachowanie marki w celu zrozumienia jej idei i jednocześnie tego, jak powinna być odbierana przez otoczenie. Dodatkowo planujemy tzw. styleboardy, które są naszą pomocą w ustalaniu kompleksowej identyfikacji wizualnej, a na koniec wybieramy listę elementów, które są niezbędne do osiągnięcia założonych celów.

Szkice Twojej nowej identyfikacji wizualnej

Tworzymy je w oparciu o wcześniejsze ustalenia i wytyczne. Następnie weryfikujemy, czy zgadzają się one z ustalonymi założeniami, a w wyniku burzy mózgów, a także innych metod ustalamy rozwiązania najlepiej odpowiadające Twojej marce. Na tym etapie również przeprowadzamy badania i testy na grupach docelowych odbiorców, aby sprawdzić czy ich odczucia zgadzają się z założeniami.

Ostatni etap kreacji – ustalenie kierunku i realizacja

Poprzedni etap mówi nam czy obrany kierunek postępowania jest właściwy. Na tym etapie możemy całkowicie przewartościować wcześniejsze ustalenia i obrać nowy kierunek działania lub rozpocząć realizację wdrażania Twojej nowej identyfikacji wizualnej, aby szybko przełożyła się ona Twój sukces.

Jesteś zainteresowany współpracą?
wypełnij formularz kontaktowy.

wycena

biuro

ul. Sienkiewicza 66/24
39-400 Tarnobrzeg
województwo Podkarpackie
NIP: 867 22 42 854
REGON: 366 513 517

obsługa klienta

e-mail: biuro@studiologin.pl
mobile: +48 538 315 455
pn-pt: 8.00-16.00

wyróżnienia