blogin

Ile kosztuje logo?

Rozpoznawalne logo, które kojarzy każdy - to marzenie każdego właściciela przedsiębiorstwa. I cel, który nie tak łatwo osiągnąć. Do elitarnego grona marek, które mogą pochwalić się taką grafiką należą, rzecz jasna, nieliczni. O ile nie każdy stanie się szczęśliwym posiadaczem znaku na miarę Coca-Coli, o tyle każdy może zostać właścicielem biznesu z przyzwoitym logo. Warto jednak na ten cel uzbierać trochę zaskórniaków - nie jest to tania usługa, ale wartość dobrej grafiki jest trochę jak w reklamie MasterCard – bezcenna.

Pieniądze to.. nie wszystko

Agencje reklamowe i kreatywne, do których zgłaszają się klienci, zazwyczaj chcą dostać oryginalną identyfikację wizualną, której wisienką na torcie będzie wspomniane logo. I prawie pewnym jest, że klient zaraz po wejściu zapyta nas, ile będzie kosztowało opracowanie i projekt graficzny logo. Pracownicy branży kreatywnej mogą wówczas rozłożyć jedynie bezradnie ręce.

Nie istnieje żaden cennik ani żadne widełki. Praca nad logo marki jest wyceniana indywidualnie i będzie zawsze zależała od czasu, stopnia zaangażowania i trudności, jakie twórcy znaku napotkają po drodze. Do rachunku należy doliczyć jeszcze wycenę działań kreatywnych, które również trudno ująć w jakiekolwiek ramy, w tym również te finansowe.

Tak mało konkretna odpowiedź może sprawić, że klient zacznie kręcić nosem – ma zlecić projekt logo, za które nie wie, ile przyjdzie mu zapłacić? Zamiast tonować nastroje, można postarać się wytłumaczyć, na czym polega tworzenie grafiki symbolizującej firmę i ile wysiłku trzeba włożyć w realizację koncepcji. Klient powinien podejść do takiego przedstawienia sprawy ze zrozumieniem.

Logo na medal

A czy gra jest w ogóle warta świeczki i czy dobre logo może przynieść nam jakieś korzyści. Pewnie, że tak! Profesjonalnie przygotowana grafika wpłynie korzystnie na wizerunek całej firmy, będzie budzić zaufanie i zaskarbiać sympatię nowych i przyszłych klientów czy użytkowników. Przy jego pomocy zrobisz dobre pierwsze wrażenie i wyróżnisz się na tle konkurencji.

Udostępnij

Share on facebook
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on twitter

Jesteś zainteresowany współpracą?
wypełnij formularz kontaktowy.

wycena

biuro

ul. Sienkiewicza 66/24
39-400 Tarnobrzeg
województwo Podkarpackie
NIP: 867 22 42 854
REGON: 366 513 517

obsługa klienta

e-mail: biuro@studiologin.pl
mobile: +48 538 315 455
pn-pt: 8.00-16.00

wyróżnienia