blogin

Jak stworzyć
odpowiednie logo?

Planujesz rebranding, a może dopiero wypływasz na szerokie biznesowe wody i zaczynasz prace nad identyfikacją wizualną marki? W jednym i drugim przypadku rób to z wielką rozwagą! Nie szczędź też czasu ani energii na stworzenie idealnego logo. To ono będzie Cię „reprezentowało” wszędzie tam, gdzie trafi Twoja reklama, produkt czy usługa. Stosując się do kilku prostych porad zdołasz stworzyć logo, które zapadnie w pamięć i będzie wspierać Twój biznes w budowaniu pozytywnego wizerunku.

Trudno ustalić, kiedy rozpoczęła się historia logo w takim rozumieniu, w jakim postrzegamy je dzisiaj. Pewnym jednak jest, że to najważniejszy znak identyfikacyjny, który może zdziałać wiele dobrego, ale i… złego. Niewłaściwie zaprojektowane logo może sprawić, że potencjalni klienci będą omijać markę szerokim łukiem.

Najtrudniejszy pierwszy krok

Rozpoczynając pracę nad logo warto w pierwszej kolejności przysiąść z ołówkiem i zapisać na kartce, do kogo kierujemy naszą ofertę i jaki efekt chcemy uzyskać poprzez pokazanie wszystkim znaku. To elementarz, ale wielu z nas o tym zapomina. Te pierwsze założenia będą ważne dla dalszych etapów i będą swoistym drogowskazem. Innych środków wyrazu użyjemy w przypadku firmy z tradycjami, zajmującej się od pokoleń rzemiosłem, innych w przypadku przedsiębiorstwa produkującego ogumienie samochodowe, a jeszcze innych w odniesieniu do start’upu zajmującego się tworzeniem gier komputerowych.

Logo, czas start!

Logo to coś na kształt stylu marki oraz wartości, które reprezentujecie w pigułce. Miej to na uwadze w trakcie przystępowania do dalszych prac, takich jak wybór typografii, kształtów oraz kolorów. Nigdy nie idź w przesadę! Twoje logo, żeby zaliczyć je do tych udanych, musi być przede wszystkim unikalne, czytelne dla odbiorców i zapadające w pamięć. Tak, ma się podobać również Tobie, ale umówmy się – masz trafić przede wszystkim w gust swoich potencjalnych klientów.

Do dzieła i powodzenia

Teraz zacznij działać – zbierz kilka pomysłów i odrzuć te, które posiadają zbyt wiele elementów, bogatą symbolikę i których nie da się odtworzyć bez dokładnego zapamiętania wielu szczegółów. To na nic. Prostota jest tutaj na wagę złota. Zwycięski projekt musi być też uniwersalny – będzie „żył” i funkcjonował na rożnych materiałach, przestrzeniach i pojawiał się w różnych okolicznościach. Pokusa jest duża, ale postaraj się też unikać modnych elementów. Moda przemija, Twoje logo ma przetrwać.

Udostępnij

Share on facebook
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on twitter

Jesteś zainteresowany współpracą?
wypełnij formularz kontaktowy.

biuro

ul. Sienkiewicza 66/24
39-400 Tarnobrzeg
województwo Podkarpackie
NIP: 867 22 42 854
REGON: 366 513 517

obsługa klienta

e-mail: biuro@studiologin.pl
tel: +48 538 315 455
pn-pt: 8.00-16.00