Przejdź do treści

Studio Login

Blogin

Blog, jak stworzyć odpowiednie logo?

Jak stworzyć
odpowiednie logo?

Planujesz rebranding, a może dopiero wypływasz na szerokie biznesowe wody i zaczynasz prace nad identyfikacją wizualną marki? W jednym i drugim przypadku rób to z wielką rozwagą! Nie szczędź też czasu ani energii na stworzenie idealnego logo. To ono będzie Cię „reprezentowało” wszędzie tam, gdzie trafi Twoja reklama, produkt czy usługa.

Trudno ustalić, kiedy rozpoczęła się historia logo w takim rozumieniu, w jakim postrzegamy je dzisiaj. Pewnym jednak jest, że to najważniejszy znak identyfikacyjny, który może zdziałać wiele dobrego, ale i… złego. Niewłaściwie zaprojektowane logo może sprawić, że potencjalni klienci będą omijać markę szerokim łukiem.

Najtrudniejszy pierwszy krok

Rozpoczynając pracę nad logo warto w pierwszej kolejności przysiąść z ołówkiem i zapisać na kartce, do kogo kierujemy naszą ofertę i jaki efekt chcemy uzyskać poprzez pokazanie wszystkim znaku. To elementarz, ale wielu z nas o tym zapomina. Te pierwsze założenia będą ważne dla dalszych etapów i będą swoistym drogowskazem. Innych środków wyrazu użyjemy w przypadku firmy z tradycjami, zajmującej się od pokoleń rzemiosłem, innych w przypadku przedsiębiorstwa produkującego ogumienie samochodowe, a jeszcze innych w odniesieniu do start’upu zajmującego się tworzeniem gier komputerowych.

Logo, czas start!

Logo to coś na kształt stylu marki oraz wartości, które reprezentujecie w pigułce. Miej to na uwadze w trakcie przystępowania do dalszych prac, takich jak wybór typografii, kształtów oraz kolorów. Nigdy nie idź w przesadę! Twoje logo, żeby zaliczyć je do tych udanych, musi być przede wszystkim unikalne, czytelne dla odbiorców i zapadające w pamięć. Tak, ma się podobać również Tobie, ale umówmy się – masz trafić przede wszystkim w gust swoich potencjalnych klientów.
Projekt logo wykonany dla Marcina Jońskiego.

Do dzieła i powodzenia

Teraz zacznij działać – zbierz kilka pomysłów i odrzuć te, które posiadają zbyt wiele elementów, bogatą symbolikę i których nie da się odtworzyć bez dokładnego zapamiętania wielu szczegółów. To na nic. Prostota jest tutaj na wagę złota. Zwycięski projekt musi być też uniwersalny – będzie „żył” i funkcjonował na rożnych materiałach, przestrzeniach i pojawiał się w różnych okolicznościach. Pokusa jest duża, ale postaraj się też unikać modnych elementów. Moda przemija, Twoje logo ma przetrwać.

Udostępnij

Zobacz również