
Blogin
Home / Jak wygląda proces tworzenia strony?

Jak wygląda proces
tworzenia strony
Na zrobienie dobrego wrażenia nie będziesz miał wiele czasu - przeciętny internauta poświęci Ci zaledwie kilka sekund – po tym czasie zadecyduje, czy zostaje z Tobą i Twoimi produktami na dłużej, czy pójdzie do konkurencji. Uchylimy rąbka tajemnicy i pokażemy Ci, jak wyczarować idealne www
Zapewne zauważyłeś, że sam chętniej i częściej surfujesz po stronach, które są funkcjonalne, intuicyjne, przejrzyste i najzwyczajniej w świecie, ładne. Kupujemy oczami, to prawda stara jak świat i nic nie wskazuje na to, żeby miała się zdezaktualizować. Ta sama zasada dotyczy firm prowadzących swoje wirtualne sklepy z produktami czy usługami. Im lepiej będzie wyglądała Twoja witryna, tym lepsze skojarzenia będziesz wywoływał u potencjalnego klienta. Tyle w teorii. W praktyce zaprojektowanie strony marzeń nie jest takie proste, o czym najlepiej wiedzą Ci, którzy na co dzień zajmują się ich tworzeniem.
Akcja – kreacja!
Pierwszym krokiem w stronę świetnie zaprojektowanej strony będzie uzgodnienie projektu graficznego – najlepiej takiego, który będzie korespondował z Twoim brandingiem. To czas i miejsce na kreatywną część całego procesu. Na tym etapie powstaje swoista mapa Twojego www z podziałem na stronę główną oraz poszczególne podkategorie. Planowane są także rozwiązania, które ułatwią poruszanie się po stronie użytkownikom.
Kodowanie i programowanie
Potem dzieje się równie dużo, a specjaliści od www pracują nad tym, co będzie widział klient odwiedzając Twój internetowy biznes. Znawcy tematu wiedzą, że w tym momencie powstaje także specjalny kod pod wyszukiwarki, który musi być dopracowany w taki sposób, żeby Twoja strona była dobrze widoczna w sieci.
Treści na medal
Kolejnym punktem będzie content i zapełnienie strony treścią oraz zdjęciami. Wartościowe teksty powinny zawierać frazy oraz słowa kluczowe, które ułatwią użytkownikom dotarcie na Twoje www. Potem wystarczą jeszcze testy, które sprawdzą, czy witryna będzie intuicyjna w obsłudze oraz czytelna dla użytkowników i gotowe! Tak przygotowaną stronę internetową można publikować, licząc na to, że często będą na nią wpadać Twoi przyszli klienci.