Blogin
Home / White space
White space
Jesteście zainteresowani dalszym zgłębianiem tematu kompozycji w projektowaniu? W takim razie odkryjemy kolejne karty! Dziś porozmawiamy o white space, czyli białej przestrzeni w projektowaniu.
Może się wydawać, że omawialiśmy już ten temat. Pewnie przypomniał się Wam artykuł o przestrzeni negatywnej, w którym mówiliśmy o przestrzeni pomiędzy elementami projektu. Tak, w przykładach, które tam podaliśmy, była ona biała! A jednak to nie to samo!
Czym różnią się te dwa elementy kompozycji?
Cel white space - mniej znaczy więcej
Jak wygląda white space?
■tekstach drukowanych i wirtualnych, np. książkach, ulotkach, blogach internetowych – tutaj ma ona postać światła między literami, spacji, interlinii, wcięć akapitowych, marginesów itp.;
■ Internecie – białe tło jest obecne w sieci jako odstępy między sekcjami na stronie, odległość między zdjęciami w galerii, przestrzeń pomiędzy kolejnymi postami na social mediach itp.;
■logo firm – white space jest tu, podobnie jak w poprzednich przykładach, przestrzenią między tekstem i grafiką lub światłem między literami;
■na plakatach, okładkach książek itp. – choćby jako odstęp między grafiką, nazwiskiem autora i tytułem;
■na wizytówkach – pusta powierzchnia pojawia się tu w postaci bardzo szerokich marginesów i dużych odstępów między linijkami tekstu;
■ na billboardach;
■ opakowaniach produktów;
■ w formularzach, ankietach – tutaj białą przestrzeń widać bardzo dobrze, choćby w postaci wyraźnie zaznaczonych, obrysowanych konturem, pól na odpowiedzi.