![](https://i0.wp.com/studiologin.pl/wp-content/uploads/2021/12/2021-LOGIN-Website-Blog-zdjecie-500x330px-CMYK-a-RGB.png?fit=500%2C330&ssl=1)
Blogin
Home / Wizytówki? A komu to potrzebne?
![Blog, wizytówki, a komu to potrzebne?](https://i0.wp.com/studiologin.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-LOGIN-Website-Blog-zdjecie-1920x1080px-Wizytowki-a-komu-po-potrzebne.png?fit=1920%2C1080&ssl=1)
Wizytówki?
A komu to potrzebne?
Część przedsiębiorców uważa je za przeżytek, tymczasem... klasyczna wizytówka nadal pełni ważną funkcję i mimo postępującej cyfryzacji i przenoszenia się firm do sieci, trudno ją zastąpić w trakcie bezpośredniego spotkania z klientem lub kontrahentami.
Jeszcze kilka lat temu wizytówka była czymś, bez czego trudno było nam się obyć. Służyła do wymiany danych kontaktowych oraz pełniła funkcję reprezentacyjną. W późniejszych latach część przedsiębiorców rezygnowała z nich na rzecz rozwijania stron internetowych oraz profili na portalach społecznościowych.
Szybko się jednak okazało, że tradycyjny kartonik z nazwą firmy, telefonem i adresem mailowym trudno wymienić na coś nowoczesnego, co pełniłoby podobną rolę. Wizytówki pozostały więc w obiegu, choć dzisiaj wymieniamy się nimi w nieco zmienionym kształcie.
Szybko się jednak okazało, że tradycyjny kartonik z nazwą firmy, telefonem i adresem mailowym trudno wymienić na coś nowoczesnego, co pełniłoby podobną rolę. Wizytówki pozostały więc w obiegu, choć dzisiaj wymieniamy się nimi w nieco zmienionym kształcie.
Nowoczesna wizytówka
Współczesna wizytówka zawiera, rzecz jasna, podstawowe dane o firmie, ale oprócz tego powinna bazować na dopracowanym projekcie graficznym, który w sposób świadomy nawiązuje do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Za znak czasów można uznać także obecność na nich kodu QR, który przekierowuje nas na stronę www biznesu.
Dla firmy i pracownika
Starannie zaprojektowany kartonik z informacjami o firmie wręcza się podczas spotkań biznesowych, rozmów z potencjalnymi klientami czy podczas eventów branżowych. Wizytówka może mieć charakter ogólny i zachęcać do skorzystania z oferty, ale w dobrym tonie jest także posiadanie indywidualnych papierowych gadżetów przez pracowników. W takim przypadku, oprócz danych firmowych, na papierze znajdzie się także nazwa pełnionej przez nich funkcji oraz wskazanie bezpośredniego kontaktu do pracownika.
Wręczenie wizytówki to ciągle synonim profesjonalizmu i dbałości o szczegóły. Przedsiębiorstwo, które w trakcie spotkania może “wylegitymować” się takim gadżetem będzie zawsze lepiej postrzegane i wyżej cenione niż to, którego pracownik lub właściciel nie będzie mógł wymienić się danymi przedsiębiorstwa w tej tradycyjnej formie.
Wręczenie wizytówki to ciągle synonim profesjonalizmu i dbałości o szczegóły. Przedsiębiorstwo, które w trakcie spotkania może “wylegitymować” się takim gadżetem będzie zawsze lepiej postrzegane i wyżej cenione niż to, którego pracownik lub właściciel nie będzie mógł wymienić się danymi przedsiębiorstwa w tej tradycyjnej formie.