Blogin
Home / Wizytówki? A komu to potrzebne?
Wizytówki?
A komu to potrzebne?
Część przedsiębiorców uważa je za przeżytek, tymczasem... klasyczna wizytówka nadal pełni ważną funkcję i mimo postępującej cyfryzacji i przenoszenia się firm do sieci, trudno ją zastąpić w trakcie bezpośredniego spotkania z klientem lub kontrahentami.
Jeszcze kilka lat temu wizytówka była czymś, bez czego trudno było nam się obyć. Służyła do wymiany danych kontaktowych oraz pełniła funkcję reprezentacyjną. W późniejszych latach część przedsiębiorców rezygnowała z nich na rzecz rozwijania stron internetowych oraz profili na portalach społecznościowych.
Szybko się jednak okazało, że tradycyjny kartonik z nazwą firmy, telefonem i adresem mailowym trudno wymienić na coś nowoczesnego, co pełniłoby podobną rolę. Wizytówki pozostały więc w obiegu, choć dzisiaj wymieniamy się nimi w nieco zmienionym kształcie.
Szybko się jednak okazało, że tradycyjny kartonik z nazwą firmy, telefonem i adresem mailowym trudno wymienić na coś nowoczesnego, co pełniłoby podobną rolę. Wizytówki pozostały więc w obiegu, choć dzisiaj wymieniamy się nimi w nieco zmienionym kształcie.
Nowoczesna wizytówka
Współczesna wizytówka zawiera, rzecz jasna, podstawowe dane o firmie, ale oprócz tego powinna bazować na dopracowanym projekcie graficznym, który w sposób świadomy nawiązuje do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Za znak czasów można uznać także obecność na nich kodu QR, który przekierowuje nas na stronę www biznesu.
Dla firmy i pracownika
Starannie zaprojektowany kartonik z informacjami o firmie wręcza się podczas spotkań biznesowych, rozmów z potencjalnymi klientami czy podczas eventów branżowych. Wizytówka może mieć charakter ogólny i zachęcać do skorzystania z oferty, ale w dobrym tonie jest także posiadanie indywidualnych papierowych gadżetów przez pracowników. W takim przypadku, oprócz danych firmowych, na papierze znajdzie się także nazwa pełnionej przez nich funkcji oraz wskazanie bezpośredniego kontaktu do pracownika.
Wręczenie wizytówki to ciągle synonim profesjonalizmu i dbałości o szczegóły. Przedsiębiorstwo, które w trakcie spotkania może “wylegitymować” się takim gadżetem będzie zawsze lepiej postrzegane i wyżej cenione niż to, którego pracownik lub właściciel nie będzie mógł wymienić się danymi przedsiębiorstwa w tej tradycyjnej formie.
Wręczenie wizytówki to ciągle synonim profesjonalizmu i dbałości o szczegóły. Przedsiębiorstwo, które w trakcie spotkania może “wylegitymować” się takim gadżetem będzie zawsze lepiej postrzegane i wyżej cenione niż to, którego pracownik lub właściciel nie będzie mógł wymienić się danymi przedsiębiorstwa w tej tradycyjnej formie.