Przejdź do treści

Studio Login

Blogin

Blog, responsywne strony internetowe.

Responsywne
strony

Jedną z pierwszych rzeczy, o jakie powinniśmy zadbać, będzie postawienie dobrze zaprojektowanej strony www. Najlepiej, jeśli będzie to witryna responsywna. Co to oznacza i dlaczego warto iść w tym kierunku? Dzisiaj opowiemy o tym nieco więcej.

Rynek e-comerce to potężny kawałek tortu i ważny kanał dystrybucji dóbr. Nieustannie rozwijający się sektor e-handlu stwarza wiele możliwości, ale żeby marka stała się beneficjentem tego prężnego systemu online, należy poczynić pewne przygotowania.

Strona, która automatycznie dopasuje się do ekranu

Strona responsywna, zwana też RWD (od ang. Responsive Web Design), to witryna, która powstała w oparciu o technikę automatycznie dostosowującą treści do rozdzielczości dowolnego ekranu. Oznacza to, że strona będzie się wyświetlać tak samo dla użytkowników laptopów, smartfonów, tabletów i telewizorów.

Tak samo nie oznacza identycznie, ale równie dobrze, z zachowaniem czytelnego podziału na poszczególne sekcje. To największa zaleta technologii RWD, która przekłada się bezpośrednio na lepsze doświadczenie odbiorców, czyli User Experience. Wygoda użytkowania strony to z kolei większe szanse na sprzedaż online oraz lepsze postrzeganie marki.
Responsywność.

Uniwersalne i wygodne w użytkowaniu www

Strony responsywne są uniwersalne i na tym polega ich największa przewaga nad witrynami budowanymi w sposób tradycyjny.

W przypadku „klasycznych” www przerzucanie się np. z laptopa na smarfon sprowadza się do tego, że użytkownik nie może korzystać w sposób komfortowy ze strony, która pojawia się na urządzeniu z mniejszym ekranem. Na tym jednak nie kończymy wyliczanki z zaletami witryn RWD!

RWD a pozycjonowanie

Kolejną korzyścią jest to, że strony responsywne są lepiej postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek, dzięki czemu witryna ma szansę na wyższe miejsce w rankingu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Większa widoczność to zaś większe prawdopodobieństwo na to, że użytkownik trafi do nas, a nie do konkurencji. W obliczu powyższych uwag, zainwestowanie w stronę responsywną wydaje się sensownym rozwiązaniem, które może przynieść wymierne korzyści dla każdego biznesu.

Udostępnij

Zobacz również