blog

Jaki wpływ na biznes
ma logo firmy?

Logo to wizytówka każdej firmy i podstawowy element identyfikacji wizualnej. Stanowi rodzaj wabika, który od pierwszych sekund ma budzić pozytywne skojarzenia i zaufanie do marki. Historia pokazuje, że wielu przedsiębiorstwom sztuka stworzenia rozpoznawalnego logo się udała.

Zaprojektowanie logo może na pierwszy rzut oka wydawać się prostą czynnością. W rzeczywistości jednak stworzenie znaku graficznego, który będzie pracował na sukces firmy, to niezwykle skomplikowany proces, który często kończy się fiaskiem. Marki idą w stronę skomplikowanych projektów, naszpikowanych znaczeniami trudnymi do rozszyfrowania przez odbiorcę bądź tworzą logo trudne do zapamiętania.

Dobre logo to same korzyści!

Właściwie przygotowane logo to czytelna grafika bądź sygnet, który pasuje do charakteru przedsiębiorstwa oraz branży, którą reprezentuje. Ma przyciągać uwagę, utrwalać wizerunek firmy oraz nasuwać konkretne skojarzenia. Będzie wielkim wsparcie w walce o pozycję na rynku oraz poszerzanie bazy klientów.

Prosto, jasno, czytelnie

Jakie są cechy dobrego logo i jakie firmy zdały egzamin z projektowania znaku graficznego na medal? Priorytetem każdej marki powinna być czytelność i jasność przekazu. Zbyt dużo elementów rozproszy jedynie uwagę i sprawi, że po chwili wzrok potencjalnego klienta zwróci się w inną stronę. Z pewnością kojarzysz logo marki Apple, prawda? Nadgryzione jabłko Roba Janoffa to klasyk i hołd złożony minimalistycznej formie.
Innym przykładem niezwykle oszczędnego w formie logo jest Mastercard.
Dwóch nachodzących na siebie kół nie sposób pomylić z niczym innym.

Pismo ręczne czy nieśmiertelna Helvetica?

Tworząc logotyp trzeba też pomyśleć o odpowiednim kroju i grubości czcionki. Typografia ma znaczenie! Pamiętali o tym twórcy najbardziej rozpoznawalnych znaków identyfikacyjnych w historii. Za przykład niech posłuży nam Coca-Cola, Disney czy Panasonic.

Kolory, które naprawdę działają!

Oprócz czytelności, zgrabnej typografii, musimy zadbać także o kolory! Nie bez kozery większość marek wybiera logo z wykorzystaniem niebieskiego bądź czerwonego. Pierwszy budzi miłe skojarzenia, drugi sprawia, że nikt nie przechodzi obok logotypu obojętnie. Każdy kolor niesie ze sobą jakiś ładunek emocjonalny – nie ignorujmy tego! Mistrzami kolorowego logo jest m.in. BP.

Udostępnij

Share on facebook
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on twitter

Zobacz również:

Jesteś zainteresowany(-a) współpracą?
wypełnij formularz kontaktowy.

biuro

ul. Sienkiewicza 66/24
39-400 Tarnobrzeg
województwo Podkarpackie
NIP: 867 22 42 854
REGON: 366 513 517

obsługa klienta

e-mail: biuro@studiologin.pl
tel: +48 538 315 455
pn-pt: 8.00-16.00