Przejdź do treści

Studio Login

Blogin

Blog, czym jest rebranding?

Czym jest rebranding?

Od czasu do czasu każdy potrzebuje zmiany. To samo może dotyczyć Twojego biznesu. Jeśli Twoja firma przestała się rozwijać, nowych klientów nie przybywa, a strategia, jaką przyjąłeś, nie do końca zdaje egzamin... Być może pora na małe trzęsienie Ziemi i rebranding marki? Zmiana wizerunku może zadziałać na Twoją korzyść, a odświeżona identyfikacja wizualna da impuls do innych pozytywnych zmian w obrębie Twojego przedsiębiorstwa.

Odwagi, rebranding może być Twoją szansą na nowe otwarcie. Każda firma posiada własny, niepowtarzalny branding – logo, kolorystykę, motto, wygląd opakowań, krój czcionki. Na branding składają się wszystkie charakterystyczne elementy budujące świadomość marki w oczach konsumenta. Każdy kojarzy czerwony tło z charakterystycznym białym napisem “Coca-cola” czy duże żółte “M” – znak rozpoznawczy sieci sprzedającej hamburgery. To oczywiście przykłady z górnej półki, ale dobrze pokazują, jak ważne w kontekście postrzegania marki jest wypracowanie rozwiązań graficznych, które umocnią wizerunek.

Postaw na rebranding

No dobrze, ale co w przypadku, kiedy wdrożona przez nas strategia jest nieskuteczna, a klienci nie rozpoznają naszego logo, hasła i nie odróżniają nas od konkurencji? Wówczas możemy ratować się rebrandingiem, który polega na odświeżeniu wybranych bądź wszystkich elementów wizualnych marki. Rebranding może być konieczny także w przypadku zmiany profilu firmy, przejęcia lub zasygnalizowania większych zmian, np. wprowadzenia gamy zupełnie nowych produktów czy poszerzenia działalności o kolejną usługę.

Przygotuj grunt i działaj!

Dobrze, jeśli taką transformację poprzedzą badania na grupie konsumentów, która wskaże nam właściwy kierunek zmian oraz pokaże, co dotychczas nie funkcjonowało tak dobrze, jak byśmy sobie tego życzyli. Do planowania nowej strategii wizualnej warto się przyłożyć – historia marketingu zna przypadki spektakularnie nieudanego rebrandingu, a przecież nie chcesz tego powtórzyć, prawda? Nie bądź też niewolnikiem swojego dotychczasowego wizerunku. Możesz być do niego przywiązany, mieć z nim związane miłe wspomnienia, ale w biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Nie bój się zerwać z dotychczasowym wyglądem marki – to ryzykowna, ale często opłacalna gra.

Udostępnij

Zobacz również