Blogin
Home / Key visual i spójność graficzna Twojej marki
Key Visual i spójność
graficzna Twojej marki
Prowadzisz firmę spedycyjną, punkt usługowy z pralnią, kameralny hotel, a może jesteś producentem soków owocowych. Tak właściwie to nie interesuje nas, jaki rodzaj biznesu prowadzisz. Jesteśmy przekonani, że robisz to najlepiej jak potrafisz. My pomożemy Ci „opakować” Twoją markę, bo przecież w natłoku pracy mogłeś o tym zapomnieć, prawda? Będzie ładnie, przejrzyście i spójnie. Bo właśnie taki jest dobry Key Visual.
Key visual kluczem do sukcesu?
Na początku musimy sobie coś wyjaśnić. Bo czym tak właściwie jest Key Visual i dlaczego tak bardzo go potrzebujesz? Jak się pewnie domyślasz, „wizualny klucz” Twojej marki, to zbiór grafik, ikonek, kolorów, typografii, ilustracji, układu tekstu, który jest charakterystyczny tylko i wyłącznie dla Twojego produktu czy usługi. Mówiąc krótko, to ogół elementów graficznych, których na co dzień używasz, żeby sygnować nimi swoją ofertę. To z nimi kojarzą Cię odbiorcy i na ich podstawie wyrabiają sobie opinię na Twój temat. Mogą zachęcić kogoś do zakupu Twojej usługi, ale też sprawić, że potencjalny klient po obejrzeniu Twojej witryny szybko zrezygnuje z zakupu.
Pokaż swoją markę z dobrej strony
Żeby Key Visual wspierał budowanie pozytywnego wizerunku Twojego biznesu, musi spełniać określone kryteria. Zasady tworzenia tego rodzaju contentu są proste, ale – co pokazuje praktyka – wiele mamy tu jeszcze do nadrobienia. Dobry „klucz wizualny” to taki, który jest prosty, przejrzysty i charakterystyczny. Musi być także uniwersalny, to konieczne – w końcu będziesz się nim posiłkował podczas tworzenia wpisów do mediów społecznościowych, projektowania ulotek, plakatów, witryny sklepowej. W każdym z tych miejsc Twoja marka musi prezentować się bez zarzutu i wysyłać spójny sygnał w stronę odbiorców.
Zrób dobre wrażenie
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – to popularne porzekadło sprawdza się nie tylko w stosunkach międzyludzkich. Firmy dbające o graficzną spójność marki zawsze będą miały przewagę nad konkurencją, która do tematu podejdzie po macoszemu. Nawet jeśli nie zdołasz przekonać kogoś do skorzystania z Twojej usługi, pozostawisz przynajmniej dobre wrażenie. Samo to, to wbrew pozorom, bardzo wiele.