blogin

Studio Login, blog, księga, znaku

Dlaczego potrzebujesz
księgi znaku?

Kiedy kupujemy dowolny sprzęt, liczymy, że dołączona do niego instrukcja skutecznie i w przystępny sposób zapozna nas z wszystkimi aspektami jego użytkowania. Podobnie sprawa ma się ze znakami firmowymi. Zasady jego wykorzystywania, określające, co wolno, a czego nie, ujęte są w dokumencie nazywanym księgą znaku. Chociaż jego stworzenie nie jest wymogiem, zdecydowanie warto go posiadać.

Chociaż samo słowo “księga” sugerować może sporych rozmiarów publikację, tak naprawdę liczy się tu nie rozmiar, a przystępność. Dokument ten musi mieć charakter praktyczny – nawet osoba, która nie ma doświadczenia z grafiką powinna być w stanie wyczytać z niego wszystkie najważniejsze informacje. Co więc powinno zawrzeć się w księdze znaku?

Kolorystyka

precyzyjne określenie zastosowanych barw pozwoli nam zachować spójność wizerunkową i upewnić się, że nasze logo zawsze będzie prezentować się tak samo

Warianty układu

niezależnie od tego, czy firmowy znak eksponowany będzie w wariancie pionowym czy poziomym, pozostanie czytelny, dobrze widoczny i właściwie umiejscowiony kompozycyjnie.

Wersja achromatyczna

przygotowanie wariantu logo utrzymanego w jednym kolorze pozwoli uniknąć problemów z czytelnością, kiedy niemożliwe będzie zastosowanie gradientu lub gry kolorów

Dodatkowe warianty

czasem zaprezentowanie uproszczonego logo będzie rozwiązaniem skuteczniejszym niż dodawanie go w mniej czytelnej, mimo iż pełnej formie

Czynności niedozwolone

zmiana koloru tła, dodawanie cieni czy umieszczanie elementów w polu ochronnym to najczęstsze z modyfikacji, które zachwiać mogą spójnością logo. Księga wyraźnie wskazuje, których operacji nie wolno na znaku wykonywać.
Czytelna i przystępna księga znaku to gwarancja, że spójność systemu identyfikacji wizualnej naszej firmy nie zostanie naruszona. Jeżeli nasze logo często wykorzystywane jest w mediach lub też umieszczane jest na różnych materiałach reklamowych, dzięki temu dokumentowi wiemy, iż zawsze prezentować będzie się tak samo.

Udostępnij

Share on facebook
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on twitter

Jesteś zainteresowany współpracą?
wypełnij formularz kontaktowy.

wycena

biuro

ul. Sienkiewicza 66/24
39-400 Tarnobrzeg
województwo Podkarpackie
NIP: 867 22 42 854
REGON: 366 513 517

obsługa klienta

e-mail: biuro@studiologin.pl
mobile: +48 538 315 455
pn-pt: 8.00-16.00

wyróżnienia